We groeien. Dat betekent: grotere klanten, strategische deals én meer ruimte voor commercieel leiderschap. Jij krijgt het vertrouwen én de middelen om het verschil te maken in jouw sector. Bij de klant, vanuit Gorinchem, Rotterdam of gewoon thuis bepaal jij de IT-koers voor jouw klanten.
Zo maak jij het verschil
Klanten met zo’n 500, 1.000 of zelfs 1.500 moderne werkplekken. Als Proxsys bedienen we steeds grotere klanten. Of het nu gaat om een waterschap met kritische systemen of een zorginstelling die 24/7 moet draaien: als accountmanager begrijp jij precies wat er speelt. Of het nu gaat om het migreren van een on-prem IT-omgeving naar moderne werkplek of het inrichten van een multicloud strategie bij een marktleider in de installatietechniek. Jij stelt de juiste vragen, brengt behoeftes in kaart en durft ook ‘nee’ te zeggen als iets niet bij de klant past. Je bent voor de klant een echte Trusted Advisor.
Je hebt je eigen klantenportfolio binnen een van onze sectoren. Denk aan finance (bankensector), industrie, non-profit of zakelijke dienstverlening. Samen bepalen we welke sector het beste bij jou past. Jouw werk gaat daarbij véél verder dan standaard sales. Je adviseert niet alleen op productniveau, maar vertaalt bedrijfsdoelen naar technologische keuzes. Je stelt de juiste vragen, brengt behoeftes in kaart en durft ook ‘nee’ te zeggen als iets niet bij de klant past.
Jouw taken op een rij:
- Bouwen aan sterke relaties – je voert gesprekken op meerdere niveaus binnen organisaties zodat je weet wat klanten nodig hebben, nu én straks.
- Meedenken over strategie – je ontwikkelt een accountplan en roadmaps, adviseert proactief en draagt zo bij aan de langetermijnvisie van je klant.
- Commerciële kansen spotten – Je stuurt op commerciële slagkracht, bewaakt klanttevredenheid en signaleert strategische kansen voor uitbreiding. Jij hebt de lead in grote accounts en bent het aanspreekpunt op C-level/directie.
- Samenwerken en leadership – Samen met onze pre-sales engineers en techleads stel jij oplossingen samen. Jij behoudt de regie, en vertaalt klantbehoeften naar een oplossing die wérkt én verkoopt. Voor grote accounts is er een accountteam, waarbij jij als lead de voortgang van werkzaamheden bewaakt.
Jouw groeimogelijkheden
Je krijgt de ruimte om jouw rol actief mee vorm te geven. Je bent verantwoordelijk voor strategische klantrelaties met hoge complexiteit. Bovendien draag je bij aan het coachen van collega-accountmanagers en denk je mee over teamontwikkeling en verbeterkansen.